BUSINESS PLAN, PODNIKATEĽSKÝ ZÁMER
„Begin with the end in your mind!„ (Stephen Covey)
Úspech v podnikaní môžeme dosiahnuť náhodou, so šťastím, tvrdohlavosťou a drinou, alebo s rozumom.
Kto chce využiť najmä poslednú možnosť, pretože vkladá do podnikania veľký kapitál, alebo mu naozaj záleží na dosiahnutom výsledku, určite začne s podnikateľským plánom.
Dobrý podnikateľský plán musí byť objektívny a musí komplexne pokrývať dôležité oblasti podnikania, ako je predaj a marketing, prevádzka, výroba, nákup, ľudské zdroje. Záleží od účelu plánu (interne pre riadenie a odmeňovanie, alebo pre majiteľov či externých finančných partnerov), ktorá oblasť bude podrobnejšia a ktorú je možné zjednodušiť.
Finančno-ekonomické prepočty v obvyklej tabuľkovej forme ukazujú reálnosť dosiahnutia zámerov nielen v oblasti tržieb v jednotlivých segmentoch, ale aj tvorbu zisku, nárast zložiek majetku a riešenie jeho financovania.
Finančná analýza preukáže vývoj finančného zdravia, odhalí možné riziká a primeranosť zhodnocovania vloženého kapitálu.
Podnikateľský plán je vhodné vypracovať aspoň v troch variantoch, aby bolo zrejmé, čo možno očakávať pri odchýlení sa od optimálneho vývoja.
Ponuka GRADIENT 5 v oblasti Podnikateľský plán:
- Posúdenie reálnosti podnikateľského zámeru
- Návrh najvhodnejšej metodiky pripravovaného plánu vzhľadom na typ podnikania a účel plánu
- Dohľad nad úplnosťou, logickosťou a čitateľnosťou textovej časti
- Vypracovanie finančno – ekonomických výpočtov, analýz a tabuliek vrátane projekcie Súvahy a Výkazu ziskov a strát
- Vypracovanie kompletného Podnikateľského plánu a jeho variantov
- Oponentúra jestvujúceho Plánu
- Prezentácia Plánu a komunikácia s bankou alebo s investormi
Ak máte záujem o viac informácií, kliknite na odkaz: